2020(e)ko otsailaren 06(a) 10:59

Bilbao Bizkaiak aliantza berritu du, helmuga iraunkor eta berritzaile gisa sendotzeko

Ekonomia Sustatzeko Saila

Bilbao Bizkaiak 1.615.917 bisitari izan ditu 2019an, aurreko urtean baino% 3,9 gehiago, eta 2.000 milioi euroko inpaktu ekonomikoa turismoaren ondorioz. 2020an, Bilboko Udalak eta Bizkaiko Foru Aldundiak hiria eta lurraldea sustatuko dituzte, aisialdia sustatzeko 30 ekitaldi, 14 Mice (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) eta 10 kanpaina digitalekin, lehentasunezko merkatuetan eta helmugako balioetan.

Bilbao Bizkaia turismo topaketa

Bilboko udalak eta Bizkaiko Foru Aldundiak beste urte batez berritu dute hiriaren eta lurraldearen kanpo-sustapenean hain emaitza onak ematen ari den aliantza. Hala adierazi dute gaur Ainara Basurkok, Ekonomia Sustatzeko foru diputatuak, eta Xabier Ochandianok, Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu zinegotziak, sektorearekin urtero egiten duten topaketan. Hitzordu horretan turismoaren industriako 300 profesional inguru egon dira eta sektorearen egoerari eta epe labur eta ertainean Bilbao Bizkaia destinoak izango dituen erronkei buruz hausnartu da.

Ainara Basurkok eta Xabier Ochandianok sektore profesionalarekin eskuz esku lanean jarraitzearen garrantzia azpimarratu dute eta adierazi dute 2020a Bilbao Bizkaiaren etorkizuneko estrategiaren inguruan hausnartzeko urte garrantzitsua dela. Ildo horretatik 6 erronka nabarmendu dira turismo-eremutik ere tokiko arazoei eta errealitate globalei aurre egiteko: garapen jasangarria; lankidetza eta gobernantza-eredu adimendunak; digitalizazioa eta garapen teknologikoa; berrikuntza eta negozio-eredu berriak; marketina eta kontsumo-eredu berriak, eta turismoaren kudeaketa lurralde-mailan.

2019ko mugarriak

Ainara Basurkok iazko mugarri nagusiak xehatu ditu. Hala, 2019an 1.615.917 turista etorri dira, hau da, aurreko urtean baino % 3,9 gehiago, eta 2.000 milioi euro turismo-inpaktuari (gastua) dagokionez. Diputatuak nabarmendu duenez iaz, berriz ere, hazkunde horren buruan atzerriko bidaiariak egon dira, eta lurraldeko eskualdeetan ostatu hartzea erabakitzen dutenen kopurua ere % 5 hazi da, 557.255 sarreraraino.

Iaz, halaber, aurrerapenak gertatu dira konektibitatearen arloan eta Loiuko aireportuak 6 destino berri eta 158.730 plaza berri ditu. Gainera, gora egin du Bilboko eta Bizkaiko turismo webguneetara egindako bisiten kopuruak, 1.800.000 bisita baino gehiago izan baitira.

Kanpo-sustapena arrakasta-eredu gisa

Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu zinegotziak aurreratu duenez, datozen hilabeteetan ere eskaintza berriak eta helmugako produktuak lantzen jarraituko dute. Bilbao Bizkaia markaren kanpoko turismoa sustatzeko egutegiak aisialdia sustatzeko 30 ekitaldi, Mice sektoreko 14 ekintza (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) eta 10 kanpaina digital aurreikusten dituela iragarri du. Xabier Ochandianok azaldu duenez, beste urte batez hurbileko merkatuei eusteko apustua egingo da (Frantziako Estatua eta Hegoaldea), lehentasunezkoetan hazten jarraituko da (Frantzia, Alemania, Erresuma Batua, Italia, Estatu Batuak eta Herbehereak) eta balio bereziko merkatuetara irekiko gara (Herrialde eskandinaviarrak, Portugal, Japonia eta Latinoamerika). Hala, aurten Bilbo Bizkaia Japonian izango da berriro, Osaka hirian, AEBetako mendebaldeko kostaldean, eta Mexikon.

Mice sektoreari dagokionez (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), 2020ko egutegian 14 hitzordu daude; horien artean, IMEX Europa eta IMEX Estatu Batuak eta Bartzelonako IBTM World nabarmentzen dira, non Europako, Ameriketako Estatu Batuetako, Kanadako eta nazioarteko erosleak biltzen diren, bai elkarteen merkatuko Mice antolatzaileen segmenturako, bai korporatiboarentzat. Era berean, Beneluxen, Frantzian, Suitzan eta Italian promozioak egingo dituen beste 11 jardunalditan parte hartuko du.

Kanpo-sustapeneko egutegia tresna garrantzitsua izan da sektore profesionalerako; iaz 409 profesional joan ziren udalak eta diputazioak gidatutako workshopetara, Tokion, New Yorken, Parisen, Rotterdamen, Dublinen, Munichen, Zurichen eta Lisboan. Horrez gain, 11 herrialdetako 87 tour operadore eta agentzia espezializatuk Bilbo Bizkaia bisitatu dute, bertako merkatuetan eskaintzen duten produktua sakontzeko eta hobetzeko.


Argazkiak